måndag 11 januari 2016

Nytt år, ny inrikting

Hej alla!
Jag blir alltid förvånad när jag går in på bloggverktyget och ser att folk fortfarande besöker sidan. Det är fint. Tyvärr uppdaterar jag inte så mycket som jag vill (och som ni som besöker bloggen antagligen vill), så jag har bestämt mig för att byta inriktning lite. Jag kommer att behålla temat om att skriva om lantbruk, miljö, matproduktion och liknande, men jag kommer också att göra bloggen mer personlig. Min förhoppning är att jag då ska känna att det är roligare och lättsammare att skriva, och därmed uppdatera mer.

Därför tänkte jag börja med att presentera mig själv!
Selfie tagen på Suranaree University of Technology, Thailand
Jag heter Sabina, är nyss fyllda 25 och bor i Uppsala. Just nu är jag doktorand på institutionen för Mark och Miljö, avdelningen för markkemi. I våras tog jag en masterexamen i markvetenskap samt en agronomexamen.

Min tanke är att jag framför allt kommer att skriva faktabaserade inlägg inom samma ämnen som tidigare, men också berätta om hur det är att vara doktorand, om mitt liv över lag, eventuellt mer selfies, etc. Jag har ingen aning om folk kommer gilla det, men jag tänker att jag hellre har en levande blogg än en seriös blogg som aldrig uppdateras.

Jag kan till exempel avslöja att jag kommer åka till Belgien om några månader och labba med radioaktivt fosfor, så det lär dyka upp inlägg om det. Samt kanske några om belgisk öl.

/Sabina

Skriver exjobb i Malawi





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar